بسته پیشنهادی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ویژه رمضان 

بسته پیشنهادی ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان ویژه رمضان 

تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۹
مجید خوبی زاده گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، برنامه های پیشنهادی ماه مبارک رمضان ویژه مساجد را در قالب یک بسته تنظیم و برای اجرا به کانون های فرهنگی هنری مساجد ابلاغ کرد.

«مجید خوبی زاده» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان گفت: ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان، برنامه های پیشنهادی ماه مبارک رمضان ویژه مساجد را در قالب یک بسته تنظیم و برای اجرا به کانون های فرهنگی هنری مساجد ابلاغ کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان بیان کرد: با توجه به شیوع بیماری کرونا و عدم تجمع در مساجد، یکی از برنامه های پیشنهادی، برگزاری اجتماع مجازی است.

وی اضافه کرد: به منظور اجرای این برنامه، هر یک از کانون ها می توانند کانالی در فضای مجازی با عنوان مسجد مجازی راه اندازی و اهالی محله را در این کانال عضو کنند و در راستای اطلاع رسانی، اجرا و انعکاس برنامه ها و محتوای آموزشی در این کانال فعالیت کنند.

خوبی زاده در خصوص محتوای آموزشی کانال مسجد مجازی، اظهار کرد: شرح ادعیه ماه مبارک رمضان به صورت مختصر و روزانه، قرائت دعای هفتم صحیفه سجادیه، آموزش قرائت قرآن کریم، بیان تفسیر کوتاه توسط امام جماعت، معرفی کتاب و برگزاری مسابقات قرآنی از برنامه های این کانال می باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد جنوب کرمان عنوان کرد: یکی دیگر از برنامه های پیشنهادی شناسایی نیازمند محله و پخت و توزیع افطاری و سحر در بین این خانوارها با رعایت نکات بهداشتی است.

وی ادامه داد: همچنین پیشنهاد شده که روزه اولی های محله را شناسایی کرده و با ارسال هدیه و بسته فرهنگی درب منازل، آنها را نسبت به انجام واجبات دینی تشویق و ترغیب کرد.

خوبی زاده ابراز کرد: از دیگر برنامه های ماه رمضان ویژه کانون های مساجد، شناسایی افراد آبرومندی است که به واسطه شیوع بیماری کرونا مشاغل آنها آسیب دیده و با جلب کمک های خیرین از آنها حمایت مالی شود.

وی افزود: فعالین مسجدی می توانند در پویش خانه های نورانی شرکت کرده و هم زمان با میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام نیز مولودی و سرود به صورت زنده اجرا کنند.

خوبی زاده یادآور شد: قصد داریم همچون سال های گذشته، با سازمان انتقال خون و کمیته امداد خمینی برای برگزاری طرح های اهداء خون و اکرام ایتام هماهنگی کرده تا نام نویسی و نوبت دهی متقاضیان با رعایت نکات بهداشتی توسط متولیان مسجد انجام شود بنابراین کانون های مساجد می توانند در این خصوص نیز برنامه ریزی کنند

پایان پیام/ 586